Reisverhalen van Linda

Je droom verwezenlijken (deel 1)

Sinds mijn 14e heb ik een grote droom. Deze droom heb ik tot op heden niet vervult. Een droom waarmaken is namelijk niet altijd makkelijk. Vooral niet als het een grote stap in je huidige leven betreft. Anderzijds zeg ik altijd:
'Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan dan die je niet hebt gedaan.'

Ik heb altijd alles op alles gezet voor een goedecarrièrein Nederland. Ik heb 1,5 jaar geleden mijn HBO opleiding afgerond. Tijdens, en tevens na, deze opleiding heb ik zoveel mogelijk geïnvesteerd in mijn toekomst. Zoveel mogelijk werk aangepakt en een echte hands-on mentaliteit gehad. Ik heb dit altijd met ontzettend veel plezier gedaan, begrijp mij niet verkeerd. Maar als je na 1,5 jaar na je afstuderen nog steeds niet een fulltime baan hebt waar je op hoopt, ga je toch kijken naar andere mogelijkheden.

Ik heb mezelf het laatste jaar heel veel vragen gesteld. In welke branche zou ik anders graag willen werken? Moet ik verder gaan studeren? Waar sta ik over 10 jaar als ik maar blijf wachten op die ene baan? Enzovoorts. Maar op elke vraag die ik mezelf stelde, kon ik alleen maar denken; 'Ik wil naar Turkije.'

Sinds mijn 14e roep ik al dat ik wil gaan werken in de animatie in Turkije. Tot op heden heb ik dit niet gedaan omdat een lange tijd naar het buitenland gaan ook een negatief effect op jecarrièrehier kan hebben. Daarnaast wilde ik altijd mijn omgeving tevreden houden... mensen kijken me altijd scheef aan als ik ze vertel dat ik in Turkije wil werken. Veel mensen hebben een negatief beeld van Turkije (helaas), zo krijg ik ook altijd de vreemdste reacties als ik vertel dat ik een cursus Turks doe. Mensen vragen mij altijd: 'Wat heb jij toch met dat land?' Een vraag die ik niet kan beantwoorden, het zit in me.Het is moeilijk je droom te verwezenlijken als je het gevoel hebt dat mensen je niet begrijpen of je proberen te ontmoedigen.

Het laatste jaar heeft me dit heel erg aan het denken gezet: 'Waarom moet ik altijd mijn omgeving tevreden houden? Het is toch mijn leven?' Voor mij was het altijd belangrijk wat de belangrijkste mensen in mijn leven vonden en als zij iets ontmoedigden, bedacht ik me nog wel 3x. Dit heb ik van mij afgezet. Het is mijn leven en mijn toekomst.

De muziekindustrie zie ik de komende jaren nog niet verbeteren en misschien ligt mijn toekomst wel in Turkije, wie zal het zeggen? Als ik nooit de stap neem om mijn droom te verwezenlijken, nu het nog kan, zal ik er ook nooit achter komen en over 10 jaar spijt hebben dat ik het niet heb gedaan.

Met andere woorden: mijn focus ligt momenteel op Turkije. Ik heb reeds een hotel benadert waar ik graag zou willen werken komend jaar. De reactie die ik terug kreeg was zeer positief en het lijkt erop dat het allemaal goed gaat. Mocht ik eind van de maand nog niet verder zijn (qua papieren e.d.) ga ik een aantal andere hotels ook benaderen om mijn kansen zo groot mogelijk te maken.

TO BE CONTINUED!!

Reacties

Reacties

Evelien

Go for it! :) You can do it. En inderdaad als je iets niet probeert dan kan je daar alleen maar spijt van krijgen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!