Reisverhalen van Linda

Je droom verwezenlijken (deel 3)

Even een korte update met betrekking tot de vorderingen.

Ik heb de nodige documenten laten vertalen door een beëdigd vertaler Nederlands - Turks. Omdat Turkije aangesloten is bij het Apostilleverdrag hoef ik niet helemaal naar het consulaat om de documenten te laten stempelen. Dat scheelt een hoop anders moest ik namelijk ook nog naar het ministerie van Buitenlandse zaken.

Ik heb afgelopen week contact gezocht met de IB groep (DUO) voor de legalisatie van mijn diploma. Volgende week kan ik bij hun langs en krijg ik een gelegaliseerd diploma mee terug, vervolgens moet ik naar de rechtbank omdat zij ook de apostille stempels op mijn documenten kunnen zetten. Met zo'n stempel zijn mijn documenten ook geldig in het buitenland. Eind volgende week kan ik de documenten dus richting Turkije gaan sturen.

Spannend!!

Reacties

Reacties

Lottie

Is het gister gelukt om veilig naar IB Groep te rijden? En een gelegaliseerd diploma meegekregen?
Ik ga voor je duimen dat je naar Turkije kan!!!!

Bas

Beste Linda,
je kent mij niet... maar ik lees met interesse je verhaal, dit omdat ik misschien ook naar Istanbul ga verhuizen.
kan jij mij alsjeblieft vertellen hoe het b.v. met de belastingen werkt?
ik hoor dat ik geen belasting hoef te betalen in Turkije, maar klopt dit wel? en moet ik dat dan niet in NL betalen? heb je voor mij een site waar ik dit soort dingen kan checken?
Alvast enorm bedankt voor je reactie...!
veel groeten, Bas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!