Reisverhalen van Linda

Een korte update!!

Dag allen,

Het is een tijdje stil geweest hier... in de tussentijd heb ik de nodige documenten klaar gemaakt en naar Turkije verstuurd (aangetekend). Dit heeft zo'n 4 tot 5 weken geduurd totdat ze in Turkije arriveerde, terwijl het er met 8 tot 10 dagen had moeten zijn. Dat heeft dus ontzettend veel tijd gekost.

Vervolgens natuurlijk een drukke periode gehad met oud en nieuw, dan liggen de meeste bedrijven even stil. Vorige week kreeg ik het contract en nog een aantal andere papieren binnen vanuit Turkije, eindelijk! Dus kon ik afgelopen week naar het consulaat om mijn werkvergunning aan te gaan vragen.

Ik had recentelijk wat mail contact gehad met het consulaat in Deventer omdat ik nog wat vragen had omtrent de werkvergunning. Ik kreeg netjes antwoord op mijn mail. Dus afgelopen woensdag stapte ik vroeg in de auto zodat ik om 9u bij het consulaat in Deventer zou zijn om de aanvraag in te dienen.

Vervolgens kreeg ik daar doodleuk te horen dat ik hiervoor naar het consulaat in Rotterdam moest. De consulaten zijn maar tot 12 uur open en het was intussen al kwart over 9. Ik (en mijn moeder) zijn snel naar de auto gegaan en met 140 over de snelweg (ik zie de boetes wel verschijnen) naar Rotterdam gereden. Daar kwamen we om 11 uur aan.

Toen we binnenkwamen en ons gemeld hadden kwamen we in een gigantische wachtruimte die STAMPVOL zat... ik dacht bij mezelf : 'hier zit ik de komende 2 uur nog wel'. Maar na nog geen 5 minuten werden wij al opgepiept, schijnbaar moest de rest allemaal iets anders doen en was het bij onze balie dus niet druk. Na een kwartier stonden we weer buiten!

Ik heb de aanvraagprocedure voor een werkvergunning nu in werking gezet, mijn werkgever heeft deze week hetzelfde in Turkije gedaan. Binnen nu en 2 maanden hoor ik dan of ik de werkvergunning ook krijg... het kan altijd nog afgewezen worden.

En dan zal het allemaal snel gaan als de vergunning er is, dan kan mijn werkgever de vlucht boeken en is het bye bye Nederland!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!